fbpx
  • Editorial
  • Advertise
  • Επικοινωνία
Humans of Κalamata | Ειδήσεις, Άνθρωποι, Δράσεις
2nd Peloponnese Beer Festival Expo | Kalamata 2022
  • HUMANS
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • All
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΜΕΣΣΗΝΙΑ
    Reggina: Ο νέος πολυχώρος, της Καλαμάτας

    Ρεγγίνα: Ο νέος πολυχώρος, το σημείο όπου η πόλη μας ΝΙΚΑ τον καρκίνο

    2nd Peloponnese Beer Festival only craft

    Το 2nd Peloponnese Beer Festival only craft είναι γεγονός

    Το 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου

    Peloponnese Food Stories / Ιστορίες Γεύσεων, Ανθρώπων, Πολιτισμού

    Ανθεστήρια Καλαμάτα

    Καλαμάτα: Ανθεστήρια 2022. Αναβιώση του θεσμού

  • ΤΕΧΝΗ
  • IN SOCIAL
  • SEEN@WORLD
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • ΕΥΕΞΙΑ
  • HumansART
No Result
View All Result
  • HUMANS
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • All
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΜΕΣΣΗΝΙΑ
    Reggina: Ο νέος πολυχώρος, της Καλαμάτας

    Ρεγγίνα: Ο νέος πολυχώρος, το σημείο όπου η πόλη μας ΝΙΚΑ τον καρκίνο

    2nd Peloponnese Beer Festival only craft

    Το 2nd Peloponnese Beer Festival only craft είναι γεγονός

    Το 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου

    Peloponnese Food Stories / Ιστορίες Γεύσεων, Ανθρώπων, Πολιτισμού

    Ανθεστήρια Καλαμάτα

    Καλαμάτα: Ανθεστήρια 2022. Αναβιώση του θεσμού

  • ΤΕΧΝΗ
  • IN SOCIAL
  • SEEN@WORLD
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • ΕΥΕΞΙΑ
  • HumansART
No Result
View All Result
Humans of Κalamata | Ειδήσεις, Άνθρωποι, Δράσεις
No Result
View All Result
H Kay Sara, ακτιβίστρια και ηθοποιός

H Kay Sara, ακτιβίστρια και ηθοποιός

H Kay Sara, ακτιβίστρια και ηθοποιός, στέλνει το δικό της μήνυμα από την καρδιά του Αμαζονίου.

30/07/2020
in HUMANS

H Kay Sara είναι αυτόχθονας του Αμαζονίου, ακτιβίστρια και ηθοποιός. Θα έκανε πρεμιέρα ως Αντιγόνη, στο ομώνυμο έργο του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Milo Rau στο φεστιβάλ της Βιέννης Wiener Festwochen.
Aντ’ αυτού έστειλε μέσω video το δικό της μήνυμα από την καρδιά του Αμαζονίου.

Ξυλεία Τομαράς Καλαμάτα από το 1947 Ξυλεία Τομαράς Καλαμάτα από το 1947 Ξυλεία Τομαράς Καλαμάτα από το 1947

“Αυτή η ομιλία ξεκινάει με πολλές υποθέσεις. Σήμερα θα έπρεπε να στέκομαι επάνω στη σκηνή του Burgtheater και να «ανοίγω» το Wiener Festwochen. Θα ήμουν η πρώτη αυτόχθονας που θα έβγαζε ποτέ λόγο σε αυτό το θέατρο, το πιο μεγάλο και πλούσιο στον κόσμο, όπως μου είπαν. Θα ξεκινούσα με μια φράση ενός ευρωπαϊκού κλασικού έργου, της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή: «Πολλά είναι τα φοβερά, πιο φοβερό απ’ όλα ο άνθρωπος».
Θα ερχόμουν απευθείας από τις πρόβες μας στον Αμαζόνιο για την ευρωπαϊκή-βραζιλιάνικη νέα παραγωγή της «Αντιγόνης». Θα έπαιζα την Αντιγόνη, που επαναστατεί ενάντια στον άρχοντα Κρέοντα, ο οποίος αρνείται να θάψει το νεκρό αδερφό της, γιατί θεωρείται εχθρός του κράτους. O Xορός θα αποτελούνταν από αυτόχθονες, επιζήσαντες μιας σφαγής οργανωμένης από την κυβέρνηση της Βραζιλίας. Θα παίζαμε αυτή τη νέα «Αντιγόνη» σε ένα δρόμο του Αμαζονίου, τα δάση του οποίου αυτή τη στιγμή τυλίγονται στις φλόγες. Δε θα ήταν κάποιο θεατρικό έργο, αλλά μία δράση. Όχι μία πράξη τέχνης, αλλά μία πράξη αντίστασης ενάντια στην κυβερνητική δύναμη που καταστρέφει τον Αμαζόνιο.
Αλλά τίποτα από αυτά δε συνέβη. Ο δρόμος του Αμαζονίου έμεινε άδειος, εγώ δεν έπαιξα την Αντιγόνη. Είμαστε διασκορπισμένοι στην υφήλιο και βλεπόμαστε μέσα από τις οθόνες μας – όπως τώρα. Οι φίλοι μου από την Ευρώπη με ρώτησαν πως είμαι. Είμαι καλά. Βρίσκομαι στο δάσος με τους δικούς μου ανθρώπους, στο βραζιλιάνικο βορρά, στις όχθες του ποταμού Oiapoque. H φύση με περιβάλλει, με προστατεύει και με θρέφει. Ζω με το ρυθμό του τραγουδίσματος των πουλιών, της βροχής και τις τελετουργίες που με κρατούν σε επαφή με τους προγόνους μου. Για πρώτη φορά μετά από 500 χρόνια, η Ευρώπη και η Αμερική έχουν χωριστεί.

Ανήκω στην τρίτη φυλή του λαού των Tariano, της Φυλής της Βροντής. Είμαι μια κόρη του Θεού της Βροντής, μια κόρη βασιλιά, όπως η Αντιγόνη. Ο μύθος λέει ότι παλιότερα, εμείς οι Tariano, ήμασταν άνθρωποι από πέτρα. Αλλά αργότερα αποκτήσαμε ανθρώπινη σάρκα και μορφή για να μπορούμε να επικοινωνούμε με αυτούς που έρχονταν σε επαφή μαζί μας. Η μητέρα μου, μία Tucana, μου έδωσε το όνομα Kay Sara. Σημαίνει «αυτή που νοιάζεται για τους άλλους». Από την πλευρά του πατέρα μου είμαι, λοιπόν, μια Tariana. Mιλάω όμως μαζί τους στη μητρική μου γλώσσα, στα Tucano. Όπως όλοι μας είμαι μια μίξη πολλών πραγμάτων: είμαι Tucana και Tariana, γυναίκα, ακτιβίστρια και καλλιτέχνης. Σας μιλάω σήμερα με όλες αυτές τις ιδιότητες.
Εμάς τους Tucano μας αποκαλούν Ινδιάνους. Εγώ όμως επιμένω να μας αποκαλούν αυτόχθονες. Γιατί αυτόχθονας θα πει ντόπιος. Έγινα ηθοποιός για να μπορώ να μιλάω για εμάς, τους αυτόχθονες. Για πολύ καιρό η ιστορία μας λεγόταν από τους ετερόχθονες. Τώρα είναι η ώρα να πούμε πάλι εμείς οι ίδιοι την ιστορία μας. Η δυστυχία μας ξεκίνησε όταν ήρθαν στα μέρη μας οι Ισπανοί κι οι Πορτογάλοι. Στην αρχή ήρθαν οι στρατιώτες κι έπειτα οι κληρικοί. Μαζί με τους Ευρωπαίους ήρθαν σε εμάς και οι αρρώστιες. Εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν. Και πόσοι ακόμη εκατομμύρια πέθαναν από τα χέρια των στρατιωτών και των κληρικών, στο όνομα του ενός Θεού, του ενός πολιτισμού, στο όνομα της προόδου και του κέρδους.
Κάποιοι εγκατέλειψαν τα δάση για να δουλέψουν στα χωράφια. Όμως μετά το τέλος της δουλειάς, τούς σκότωναν για να μην τους πληρώσουν. Σήμερα έχουμε απομείνει ελάχιστοι. Είμαι μία από τις τελευταίες Tariano. Και όμως πριν μερικές εβδομάδες ήρθε σε εμάς μια καινούργια αρρώστια από την Ευρώπη: ο κορονοϊός. Μπορεί να έχετε ακούσει ότι στο Manaus, την πρωτεύουσα του Αμαζονίου, η αρρώστια εξαπλώνεται ραγδαία. Δεν υπάρχει καιρός για κανονικές κηδείες, οι νεκροί ρίχνονται σε μαζικούς τάφους, τους οποίους κλείνουν τα τρακτέρ. Άλλοι κείτονται στο δρόμο άθαφτοι, όπως ο αδερφός της Αντιγόνης.

Οι λευκοί εκμεταλλεύονται το χάος για να εισβάλουν ακόμα πιο βαθιά στα δάση. Οι φωτιές δε σβήνονται πλέον. Kαι ποιος να τις σβήσει; Όποιος πέσει στα χέρια των υλοτόμων θα θανατωθεί. Και τι κάνει ο Μπολσονάρο; Αυτό που έκανε πάντα: συγχαίρει τους υποστηρικτές του και χλευάζει τους νεκρούς. Έβαλε τους συνεργάτες του, απλώς να μας ενημερώσουν ότι έχει ξεσπάσει μια αρρώστια. Μας αφήνει να πεθάνουμε. Ο Μπολσονάρο θέλει να αποτελειώσει τη γενοκτονία των αυτοχθόνων που ξεκίνησε πριν 500 χρόνια.
Ξέρω ότι είστε συνηθισμένοι σε λόγους σαν αυτόν. Πάντα, όταν είναι πια πολύ αργά, έρχεται κάποιος προφήτης σε εσάς. Στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες όταν εμφανίζεται η Κασσάνδρα ή ο Τειρεσίας, ξέρουμε ότι η συμφορά έχει ήδη πάρει το δρόμο της. Σας αρέσει να μας ακούτε να τραγουδάμε, αλλά δε σας αρέσει να μας ακούτε να μιλάμε. Και όταν μας ακούτε, δε μας καταλαβαίνετε. Το πρόβλημα δεν είναι ότι δε γνωρίζετε ότι τα δάση μας καίγονται και οι άνθρωποί μας πεθαίνουν. Το πρόβλημα είναι ότι έχετε εξοικειωθεί πια με αυτή την πληροφορία.
Θα σας πω, λοιπόν, αυτό που όλοι ξέρετε. Πριν μερικά χρόνια στέρεψαν οι παραπόταμοι του Αμαζονίου, για πρώτη φορά από τότε που υπάρχει ανθρώπινη μνήμη. Σε δέκα χρόνια από τώρα το οικοσύστημα του Αμαζονίου θα καταρρεύσει, αν δε δράσουμε άμεσα. Η καρδιά αυτού του πλανήτη θα σταματήσει να χτυπάει. Αυτό το λένε τόσο οι δικοί μας, όσο και οι δικοί σας επιστήμονες, και ίσως είναι το μόνο στο οποίο συμφωνούν. Θα αφανιστούμε, αν δε δράσουμε.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε λάβει πολλά κείμενα διαμαρτυρίας, υπογεγραμμένα από διάφορες διασημότητες. Επιθυμείτε λιγότερους ρύπους, λιγότερες κλοπές, λιγότερους θανάτους. Μα πώς πιστεύετε ότι έπειτα από 500 χρόνια αποικιοκρατίας και χιλιάδες χρόνια υποδούλωσης του κόσμου, θα μπορούσατε να σκεφτείτε κάτι, χωρίς αυτό να περιέχει περαιτέρω καταστροφή; Αν ακούσετε τους εαυτούς σας, θα βρείτε μόνο τις ενοχές σας. Και όταν ταξιδεύετε ανά τον κόσμο, θα βρίσκετε μόνο τη βρομιά με την οποία εσείς το λερώσατε. Για εσάς δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής. Δε φοβάμαι για εμένα. Φοβάμαι για εσάς.
Ήρθε, λοιπόν, η στιγμή να σωπάσετε. Ήρθε η ώρα να ακούσετε. Μας χρειάζεστε, εμάς τους φυλακισμένους αυτού του κόσμου, για να κατανοήσετε τους εαυτούς σας. Γιατί το πράγμα είναι τόσο απλό: δεν υπάρχει κανένα κέρδος σε αυτόν τον κόσμο, υπάρχει μόνο η ζωή. Επομένως είναι καλό που δε στέκομαι αυτή τη στιγμή στη σκηνή του Burgtheater, που δε σας μιλάω ως ηθοποιός. Γιατί δεν έχει να κάνει πια με την τέχνη, δεν έχει να κάνει με το θέατρο. Η δική μας τραγωδία συμβαίνει τώρα εδώ, στον κόσμο, μπροστά στα μάτια μας.
Και ίσως αυτό να είναι που με ανησυχεί πιο πολύ όταν ακούω τον Κρέοντα να μιλάει. Ξέρει ότι έχει άδικο. Ξέρει ότι αυτό που κάνει δεν είναι σωστό. Είναι λάθος από κάθε άποψη. Θα επιφέρει την πτώση του, την πτώση της οικογένειάς του, την Αποκάλυψη. Και παρ’ όλα αυτά το κάνει. Κρίνει τον εαυτό του, μισεί τον εαυτό του, αλλά συνεχίζει να κάνει αυτό που μισεί.

Αυτή η τρέλα πρέπει να σταματήσει. Ας σταματήσουμε να είμαστε ο Κρέοντας. Ας γίνουμε η Αντιγόνη. Γιατί όταν η ανομία γίνεται νόμος, η αντίσταση γίνεται χρέος. Ας αντισταθούμε όλοι μαζί. Ας γίνουμε άνθρωποι. Ο καθένας με τον τρόπο του, όπου κι αν βρίσκεται, ενωμένοι με τη διαφορετικότητά μας και την αγάπη μας για τη ζωή, που μας ενώνει όλους”

Kay Sara, noted by Milo Rau

#humans #world #people #nature #earth
μετάφραση από τα γερμανικά: Κατερίνα Παπανδρέου
via @ Katerina Stavrou

Tags: #Humans#HumansweloveKay SaraΑμαζόνιος
ShareTweetShare
Πλήρη μελέτη και κατασκευή ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων Ζυθοποιείων, Οινοποιείων και γενικότερα βιομηχανιών υγρών τροφίμων.Πλήρη μελέτη και κατασκευή ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων Ζυθοποιείων, Οινοποιείων και γενικότερα βιομηχανιών υγρών τροφίμων.Πλήρη μελέτη και κατασκευή ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων Ζυθοποιείων, Οινοποιείων και γενικότερα βιομηχανιών υγρών τροφίμων.
Previous Post

Άννα Πολεμικού: Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το πραγματικό νόημα της επιτυχίας βρίσκεται στους πνευματικούς θριάμβους της καθημερινότητας.

Next Post

H Marzieh από το Ιράν δέχτηκε επίθεση με οξύ, επειδή οδηγούσε το αυτοκίνητό της

Related Posts

2nd Peloponnese Beer Festival only craft
HUMANS

Το 2nd Peloponnese Beer Festival only craft είναι γεγονός

04/07/2022
Ανθεστήρια Καλαμάτα
HUMANS

Καλαμάτα: Ανθεστήρια 2022. Αναβιώση του θεσμού

23/05/2022
αυτοκτονία μαθητή - θύματος bullying στο σχολείο.
HUMANS

Αλλη μια αυτοκτονία μαθητή – θύματος bullying στο σχολείο.

16/05/2022
28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
HUMANS

28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του

11/05/2022
Σε Ιστορικό υψηλό ο πληθωρισμός στην Ελλάδα
HUMANS

Σε Ιστορικό υψηλό ο πληθωρισμός στην Ελλάδα

10/05/2022
9ο Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος – Αρχαία Μεσσήνη 2022
HUMANS

9ο Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος – Αρχαία Μεσσήνη 2022

05/05/2022
Load More

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Reggina: Ο νέος πολυχώρος, της Καλαμάτας

Ρεγγίνα: Ο νέος πολυχώρος, το σημείο όπου η πόλη μας ΝΙΚΑ τον καρκίνο

06/07/2022
2nd Peloponnese Beer Festival only craft

Το 2nd Peloponnese Beer Festival only craft είναι γεγονός

04/07/2022
Το 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου

Peloponnese Food Stories / Ιστορίες Γεύσεων, Ανθρώπων, Πολιτισμού

04/07/2022
Ανθεστήρια Καλαμάτα

Καλαμάτα: Ανθεστήρια 2022. Αναβιώση του θεσμού

23/05/2022
Υπαίθριο Πάρκο Ελιάς

Υπαίθριο Πάρκο Ελιάς στην Καλαμάτα

17/05/2022
Αυτό το άγαλμα ονομάζεται «Μελαγχολία - Κενό στην Ψυχή» και δημιουργήθηκε από τον Albert Gyorgy, έναν καλλιτέχνη πατέρα που έχασε το παιδί του.

Μελαγχολία – Κενό στην Ψυχή του Albert Gyorg

16/05/2022
Load More
Διαμονή στη Μεσσηνία για υπέροχες διακοπέςΔιαμονή στη Μεσσηνία για υπέροχες διακοπέςΔιαμονή στη Μεσσηνία για υπέροχες διακοπές

HUMANS OF KALAMATA

Ένα ειδησεογραφικό ηλεκτρονικό περιοδικό με ειδήσεις, νέα, δράσεις από την Καλαμάτα, την Ελλάδα και τον κόσμο.
Το Humans Of Kalamata έχει ως βασικό στόχο να προβάλλει τη δημιουργικότητα, τις ιδέες και τις δράσεις των ανθρώπων της Καλαμάτας και όχι μόνο.
Επικοινωνήστε μαζί μας humansofkalamata@gmail.com

Follow Us

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

  • HUMANS
  • HumansART
  • IN SOCIAL
  • SEEN@WORLD
  • Uncategorized
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ – ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΥΕΞΙΑ
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΜΕΣΣΗΝΙΑ
  • ΝΕΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ
  • ΤΕΧΝΗ & ΔΡΩΜΕΝΑ

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ EMEDIA

#CityVibes #Kalamata

Φωτογραφία απο την καθημερινότητα στην Καλαμάτα
cityvibes kalamata
  • Editorial
  • Advertise
  • Επικοινωνία

© 2020 HumansofKalamata Webdevelpment by 3Q

No Result
View All Result
  • HUMANS
  • ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΜΕΣΣΗΝΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  • IN SOCIAL
  • SEEN@WORLD
  • ΤΕΧΝΗ & ΔΡΩΜΕΝΑ
  • ΕΥΕΞΙΑ
  • ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ

© 2020 HumansofKalamata Webdevelpment by 3Q

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα του του δικτυακού μας τόπου, για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία χρήστη.
Κάνοντας κλικ στο "Αποδοχή", αποδέχεστε τη χρήση ΟΛΩΝ των cookies.
Ρυθμίσεις CookieΑΠΟΔΟΧΗ
Manage consent

Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie για να βελτιώσει την εμπειρία σας ενώ περιηγείστε στον ιστότοπο. Από αυτά, τα cookie που κατηγοριοποιούνται ως απαραίτητα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι απαραίτητα για τη λειτουργία βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookie τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies θα αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης την επιλογή να εξαιρεθείτε από αυτά τα cookie. Ωστόσο, η εξαίρεση από ορισμένα από αυτά τα cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.
Aπαραίτητα
Always Enabled
Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
Μη Απαραίτητα
Τυχόν cookie που ενδέχεται να μην είναι ιδιαίτερα απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και χρησιμοποιούνται ειδικά για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων χρήστη μέσω αναλυτικών στοιχείων, διαφημίσεων, άλλων ενσωματωμένων περιεχομένων ονομάζονται μη απαραίτητα cookie. Είναι υποχρεωτικό να εξασφαλιστεί η συναίνεση του χρήστη πριν από την εκτέλεση αυτών των cookies στον ιστότοπό σας.
SAVE & ACCEPT
Open toolbar

Εργαλεία Προσβασιμότητας

  • + Γραμματοσειρά
  • - Γραμματοσειρά
  • Ασπρόμαυρο
  • Υψηλή Αντίθεση
  • Αρνητική Αντίθεση
  • Ελαφρύ Φόντο
  • Υπογράμμιση
  • Ευανάγνωση
  • Reset